Az emberek az igazán fontos dolgokról sosem beszélnek, pedig nem kéne, hogy így legyen! Vegyük például a bélgázokat. Senki nem szereti, mégis mindenkinek jól esik kiereszteni, ha senki nincs a közelben (oké, néha perverz örömet okoz, ha más is a közelben van és látjuk, milyen fejet vág hozzá, de most nem erről beszélünk). A fingás egészséges, alább hét pontban foglaljuk össze, miért is jó!

1. Csökkenti a fúvódást. Megvannak azok a tévéreklámok, amik a kajakóma okozta hasfájásra húsz féle tablettát kínálnak? Ez néha attól van, hogy a sejtek valamilyen okból extra vizet szednek maguk köré, de sokszor a felgyűlt bélgáz hatására szűkül az addig pont jó méretű farmer rajtunk... Szóval: ki vele!

2. Rosszat tesz, ha bent tartod. Mikor anyáink azt mondták, hogy "jobb kint", akkor nagy igazságot beszéltek. Bár nem vagyunk orvosok, de röviden összefoglalva kárt tehet a vastagbélben, ha sokáig visszatartja az ember...

3. A bélgáz nagyszerű jelzőrendszer. Ha valakinek jelentősen megváltozik az anyagcseréje (magyarul többet/büdösebbet/furábbat szellent), az a test figyelmeztetése, hogy valami para van, el kéne menni a dokihoz. Ezt érdemes komolyan venni, mert tényleg sok múlhat rajta.

4. A gáz jó neked. Bár sokan nagyon büszkék a saját szagukra, mostantól jó okuk is van rá: a szellentés kis adagokban hidrogén szulfátot is tartalmaz, ami meg tud védeni minket későbbi betegségektől. A záptojásra emlékeztető szag nagy adagokban mérgező, ám egy fingnyi egységben még a stroke és a szívroham ellen is hatásos!

5. Segít a diétánál. Mindenki próbálkozott már mindenféle diétával, de próbáltatok már a szellentés alapján táplálkozni? Mielőtt mindenki meghökken, így értjük: ha például nagyon keveset eregetsz, akkor több rostot kell enned. Ha túl sok vörös húst eszel, később nagyon kellemetlen szagok hagyják el a tested, így ebből tudni lehet, hogy vissza kell venni a steakből!

6. A boldog és egészséges bélbaktériumok jele. Jön a nehezen elfogadható tény: a vékonyabb, egészségesebb emberek finganak a legtöbbet. Hoppá! A képzeletünkben hajlamosak vagyunk az elhízott arcokat társítani vele, de nem is tévedhetnénk nagyobbat! Káposzta, brokkoli, kelbimbó, ezek mind nagyon jót tesznek az emésztésnek, és persze a szagunk is erősebb lesz tőlük, de hé, ha egyszer jó!

7. Abszolút megkönnyebbülünk tőle. Eddig a testi aspektusokról írtunk, de van egy komoly lelki hatása is a szellentésnek: megkönnyebbülünk tőle! Mindenki érezte már az abszolút felszabadultságot egy-egy jól sikerült gázosítás után? A lelki egészséghez bizony jelentősen hozzájárul ez az érzés, szóval rajta, mindenki együtt!


Copyright : Viacom